Prezes Orbitvu z tytułem Przedsiębiorcy Roku 2017

Tomasz Bochenek, współtwórca i Prezes Zarządu Orbitvu sp. z o.o. z Tarnowskich Gór, został laureatem prestiżowego konkursu EY Przedsiębiorca Roku 2017 w kategorii Nowe Technologie / Innowacyjność za połączenie pasji i biznesu – stworzenie polskiego, innowacyjnego produktu rozpoznawalnego poza granicami kraju. Spółka, której strategicznym inwestorem finansowym jest TFI Capital Partners, może poszczycić się najbardziej zaawansowanymi rozwiązaniami technologicznymi na skalę światową w obszarze automatycznej fotografii produktowej.
– Orbitvu udowodniło, że jest liderem technologicznym, a produkt ma zasięg globalny. Głównym odbiorcą jest dynamicznie rosnąca i podnosząca standardy branża e-commerce, dla której prezentacja towarów odgrywa zasadniczą rolę. Poprzez inwestycję zapewniliśmy Orbitvu środki na światową ekspansję i R&D. Jako doświadczony zespół private equity wspieramy spółkę również w obszarze kompetencji biznesowych – powiedział Adam Chełchowski, Prezes Zarządu TFI Capital Partners.
Orbitvu stworzyła unikalne rozwiązania automatyzujące, upraszczające i kilkukrotne przyspieszające proces wykonywania zdjęć produktowych 2D, 3D i 360 stopni w formie kompaktowych studiów fotograficznych. Orbitvu korzysta z unikalnej kombinacji wiedzy technicznej z różnych dziedzin – fotografii, informatyki, elektroniki czy mechaniki. Dzięki zaawansowanym algorytmom przetwarzania obrazów, stosowaniu wysokiej jakości materiałów i unikatowych, opatentowanych konstrukcji urządzeń, firma uzyskała trwałą przewagę konkurencyjną. Orbitvu oferuje najszybciej działające urządzenia na rynku, pozwalające na umieszczanie nawet tysięcy idealnych zdjęć towarów na witrynach e-commerce w krótkim czasie. Urządzenia te już na etapie wykonywania zdjęć błyskawicznie i automatycznie usuwają tło z nawet skomplikowanych czy przezroczystych obiektów. Dlatego hasłem spółki jest „product teleporting”.
Produkty Orbitvu znalazły już nabywców na 6 kontynentach w ponad 60 krajach. Eksport stanowi ponad 90% przychodów. eBay Fashion, Benetton, Rossmann czy Bata to tylko wybrani znani użytkownicy rozwiązań Orbitvu. Pośród klientów jest także dużo mniejszych sklepów, a nawet sprzedawcy z portali aukcyjnych. Urządzenia Orbitvu kupują również sami producenci w celu skatalogowania i archiwizacji portfolio produktów czy udostępniania zdjęć sprzedawcom.
Popyt na produkty Orbitvu napędza jednak przede wszystkim rozwój e-commerce, wprowadzanie standardów zdjęć (np. Amazon, Allegro), rosnące wymagania konsumentów co do jakości i liczby zdjęć produktów oraz przede wszystkim rachunek ekonomiczny – inwestycja w urządzenia Orbitvu zwraca się bardzo szybko, obniżając koszty wykonania i post-produkcji, jednocześnie niezwykle mocno przyspieszając proces umieszczenia zdjęć w internecie. Dodatkowo, niezmiernie ważna dla e-commerce jest jednorodność i standaryzacja zdjęć. Liczące się e-sklepy nie mogą już obecnie pozwolić sobie na wyświetlanie zdjęć różnego pochodzenia, wykonanych różnymi urządzeniami, dlatego też wiele firm z sektora e-commerce, mimo, że może otrzymać zdjęcia od producenta, wykonuje je urządzeniami Orbitvu we własnym zakresie i standardzie.

źródło: http://www.pandl.pl/aktualnosc/items/capital-partners-6430.html